Blog

Wróć
15.02.2016

Jak schudnąć 5, 10, 15 kilogramów?

Dietetyka
--

Ponoć każda kobieta chciałaby schudnąć 5 kilogramów. Mam dobrą wiadomość! Teraz nie tylko kobiety będą mogły schudnąć i nie tylko 5 kilogramów. Wdrażając sugestie ze wszystkich wymienionych poniżej tekstów będziesz mógł osiągnąć spektakularne efekty odchudzania, a co najważniejsze nie zwariować w trakcie.

Obok efektu sylwetkowego pacjenta moją równie dużą ambicją będzie jego dobre samopoczucie w trakcie odchudzania. Jestem głęboko przekonana, że jedyna dieta, która może okazać się skuteczna to taka dieta, którą pacjent będzie gotów stosować do końca życia. Pierwszym celem może być zrzucenie kilku kilogramów, a wraz z kolejnymi miesiącami pojawią się nowe (cele, nie kilogramy!). Start w biegu ulicznym, bicie własnych rekordów, troska o zdrowie, chęć dawania dobrego przykładu dzieciakom, chęć bycia sprawnym jak najdłużej.

Serwuję Ci pigułkę wiedzy na temat zmiany stylu życia. Może będziesz rozczarowany, bo nie podałam tu łatwego przepisu na to jak schudnąć 3 kilogramy w tydzień, albo ewentualnie 10 w miesiąc? Może stwierdzisz, że ten tekst nie wnosi nic nowego, zjadając kolejnego chipsa?

Na szczęście jestem pewna, że będzie ogromne grono, które weźmie sobie rady do serca (a zaraz potem do lodówki i na siłownię) i już za kilka tygodni zaczną spływać do mnie pierwsze maile z dobrymi wieściami o pierwszych efektach odchudzania. Za wszystkie dotychczasowe wiadomości dziękuję!

Pod grafikami znajdziecie podlinkowane teksty, które szczegółowo omawiają kolejne kroki.

Jak schudnąć bez efektu jojo?

Tekst 1: Podejmij świadomą decyzję o rozpoczęciu odchudzania.

Wydawałoby się – nic prostszego. Wystarczy wyciągnąć ładny zeszyt i najpiękniejszą kaligrafią zapisać cel z datą realizacji, prawda? Niestety, większość tych romantycznych zrywów na kaligrafii się kończy, a to kiepskie ćwiczenie na spalanie tłuszczu.

Podejdź do tego etapu na poważnie. Dzień, w którym podejmiesz świadomą decyzję o rozpoczęciu odchudzania może odmienić resztę Twojego życia.

Zadanie do wykonania

Każdego wieczora począwszy od dnia podjęcia decyzji zadaj sobie przed snem jedno cholernie ważne pytanie:

Jeśli kilka dni z rzędu odpowiedź będzie brzmiała „nic”, to najprawdopodobniej źle określiłeś swój cel. Bo jeśli nie zależy Ci na jego realizacji, to dowód na to, że założenie nie jest celem, ale jakimś tam marzeniem, dla którego niekoniecznie warto coś poświęcić.

odchudzanie malymi krokami 2

Tekst 2: Zakazy nie są fajne, ale z niektórych rzeczy w dużych ilościach powinieneś zrezygnować

Niewielka grupa ludzi ma stalową wolę i jest w pełni wierna swoim przekonaniom. Cała reszta po prostu musi pozbyć się z domu rzeczy, które mogą spowolnić proces odchudzania.

Musisz pamiętać, że to zalecenie nie jest wymierzone przeciwko Tobie. Wręcz przeciwnie – wprowadzenie tego punktu w życie sprawi, że odchudzanie będzie znacznie łatwiejsze, a Ty przestaniesz odczuwać frustracje.

Tekst 3: Co jeść, ile jeść, jak często jeść i jak komponować posiłki? + Jak jeść i nie zwariować?

Skoro wiesz już, czego nie powinieneś jeść, to teraz czas na przyjemniejszą część. Je je je je jedzenieeee! Uwielbiam je i wiem jak ważne jest, by to na diecie było smaczne i sycące.

Kolejnym czynnikiem decydującym o skuteczności diety, są Twoje relacje z jedzeniem. Nie możesz kojarzyć jedzenia z nagrodą lub karą, podobnie jak nie możesz próbować zastosować się do wszystkich zaleceń dietetycznych jednocześnie. Najważniejsze, byś wprowadzał zmiany stopniowo, by móc obserwować i obiektywnie oceniać na co Twoje ciało reaguje najlepiej.

Zadanie

Testuj nowe przepisy, odkrywaj nowe produkty, baw się zmianą diety! Pozwól udowodnić sobie, że dietetyczne jedzenie może być równie smaczne, co dotychczasowe. Udowodnij sobie i członkom rodziny, że zdrowo = pysznie. Skutek uboczny? Będziesz znacznie bardziej kreatywny w kuchni, gotowanie przestanie Cię nudzić, a dieta zacznie sprawiać przyjemność.


Tekst 4: Co powinieneś ćwiczyć, żeby schudnąć i jak w końcu zacząć trenować regularnie? + Lista treningów na YT dla początkujących

Czy da się schudnąć bez ćwiczeń? Da się.

Tylko po co?

trening motywacja

Trening przyspieszy proces odchudzania i sprawi, że Twoja sylwetka będzie prezentować się znacznie bardziej zdrowo i apetycznie, niż na skutek wyłącznie diety redukcyjnej. Możesz nie wierzyć, ale to jedna z najmniejszych korzyści, jakie przyniesie Ci uprawianie sportu. Regularna aktywność fizyczna poprawia samopoczucie i dodaje pewności siebie. Gdy już udowodnisz sobie, że ty – leń patentowany kanapowiec dyplomowany – byłeś w stanie iść pobiegać/pójść na basen/spacer/chodzić z kijkami/tańczyć/podnosić ciężary/uprawiać aerobik, nagle cały świat stanie przed Tobą otworem.

Zaczniesz wierzyć, że nie ma rzeczy niemożliwych. Przeciwność losu stanie się tylko kolejnym levelem do zaliczenia, a nie gwoździem do trumny.

ZADANIE

Daj sobie miesiąc na odkrycie ulubionej formy aktywności fizycznej. Możesz próbować treningu w domu, w plenerze, bądź na zajęciach grupowych. Jeśli mieszkasz w dużym mieście, sprawdź oferty klubów fitness – większość z nich ma opcję darmowego pierwszego wejścia. Wykorzystaj ją na sprawdzenie, który sport daje Ci najwięcej szczęścia i satysfakcji.

Tekst 5: 10 drobnych nawyków, które pomogą Ci schudnąć i utrzymać efekty odchudzania na zawsze

Czy zmuszasz się do wieczornego mycia zębów? Czy regularne mycie włosów to Twój przykry obowiązek? Czy musisz ustawiać sobie przypomnienie w telefonie, by sprawdzić czy nie masz brudu pod paznokciami?

Nie? To świetnie!

Właśnie tak oczywiste powinno być dla Ciebie 10 proponowanych przeze mnie nawyków. Może na początku nie będzie łatwo (bo rzadko jest), ale z pewnością jesteś w stanie wypracować te 10 skutecznych nawyków, które pomogą Ci schudnąć.

Jeśli chcesz wiedzieć, co zrobiłam, by szybko i trwale schudnąć 5 kilogramów przeczytaj tekst szósty. Znajdziesz w nim ponad 100 propozycji zdrowych dań, kilka słów o moich treningach i motywacji.

Wyższa szkoła jazdy – dietetyczne jadłospisy

Po dwóch miesiącach stosowania wszystkich powyższych zaleceń, możesz sięgnąć po moje autorskie, dobrze zbilansowane diety do pobrania. Dostaję wiele wiadomości potwierdzających ich skuteczność. Testerzy chwalą sobie smak dań i fakt, że są w pełni sycące. Na moich dietach nikt nie będzie chodzić głodny!

Dieta 1600 kcal 1900 kcal do pobrania

5-dniowe 1600/1900 kcal

Tygodniowa dieta 1600 kalorii do pobrania

Tygodniowa dieta 1500 kalorii do pobrania

Podsumowanie

Jeśli masz za sobą kilka (a może kilkanaście) nieudanych prób odchudzania, jesteś zrezygnowany i zniechęcony, to po prostu mi zaufaj. Skoro straciłeś ostatnie kilka lat i Twoje starania nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.

Być może się boisz. Lęk przed kolejną porażką potrafi skutecznie zniechęcić do podjęcia wyzwania kolejny raz. Ale nie możesz, po prostu NIE WOLNO CI pozwolić, by wziął nad Tobą górę.

Robimy tak: Ty mi ufasz, stosujesz się do powyższych rad. Ja trzymam za Ciebie kciuki i jestem w 100% przekonana, że za kilka, może kilkanaście tygodni zobaczysz nagrodę za włożony w to wysiłek. Zobaczysz ją w lustrze.

Jeśli ja w Ciebie wierzę, to dlaczego ty nie miałbyś w siebie uwierzyć?

Potrzebujesz wsparcia? Zapraszam Cię do naszej wspólnej grupy na Facebooku (kliknij w link lub wpisz w wyszukiwarkę Facebooka „pozytywne odchudzanie z www.drlifestyle.pl”). Mam duże ambicje, by było to pozytywne miejsce, w którym każdy odchudzający się będzie mógł dostać odrobinę wsparcia, inspiracji do przygotowywania zdrowych posiłków i motywacji do kolejnych treningów. Żeby ten cel był możliwy do realizacji, tym razem to ja potrzebuję Twojej pomocy. Dziel się zdjęciami swoich posiłków, sprawdzonymi przepisami, fotami z treningów (jeśli nie chcesz, nie musisz pokazywać twarzy – wystarczą treningowe okoliczności). Gdy będziesz mieć gorszy dzień po prostu o tym napisz, a my – członkowie pozytywnej grupy – postaramy się poprawić Ci humor :). Zróbmy z tego miejsca pozytywną odskocznię, gdzie każdy może liczyć na dobre słowo, radę, inspirację i motywację.

Oceń wpis
Średnia ocena: 0

Komentarze

Komentuj jako gość:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

lub
  • Uwielbiam! To chyba jedyny blog, w którym wszystko jest jasno i wyraźnie na swoim miejscu i strasznie dziękuję Ci za ten post, który wszystko składa w całość 🙂 To naprawdę ułatwia sam początek, a co dopiero trwanie w postanowieniu i dokonywaniu zmian 🙂

    • Uwielbiam ten komentarz! Może dotychczas to ja motywowałam Ciebie, ale Ty własnie dałaś mega kopniaka motywacyjnego mnie <3. Dziękuję!

      • Cieszę się <3

  • Super że złożyłaś wszystko w jedną całość. Na pewno będę wracać do tego posta. Kiedy coś mnie nurtuje to zawsze wchodze na Twojego bloga i ZAWSZE znajduje odpowiedź. A narzeczony już mnie nie pyta skąd coś wiem na temat zdrowego odźywiania bo zawsze odpowiadam „drlifestyle mówi….”.:D Czasami razem wchodzimy na blogaska i wybieramy danie na obiad.:)

    • Mam dobrą wiadomość – przepisów będzie więcej! 🙂

  • ekstra! grupa się przyda, psst psst – to już kolejny tydzień z Twoimi jadłospisami 😀

  • Super! Świetna inicjatywa! 🙂 Po tym poście jeszcze bardziej wierzę, że to jest możliwe 😉

  • Droga Moniko, jest pewne nurtujące mnie pytanie…. Czy bez wagi kuchennej możne obliczać kaloryczność posiłków? Mam z tym spory problem… Zaczęłam trenować w domu (same początki to i 10 minut treningu mnie wykańcza), a do tego chcę zmienić dietę, ale nie mam pojęcia jak liczyć kaloryczność….Czy wystarczy pododawać składniki, których użyłam do zrobienia naleśników otrębowych czy jest to bardziej skomplikowane? Proszę o pomoc bo wreszcie znalazłam w sobie siłę żeby zrzucić spory nadmiar tłuszczyku…:)

  • I kolejne hasło, które mogłabyś umieścić na grafice: ”a jak kiedyś o czymś zapomnisz, otwórz sobie ten post i przeczytaj jeszcze raz wszystko od porządku” 😉 Z taką porządną dawką wiedzy walka z kilogramami po prostu nie może się nie udać!

    • <3 !

      Myślisz że ebook, który miałby w sobie tego posta i wszystkie w nim podlinkowane ułożone w logiczny ciag miałby sens? Ja mam wątpliwość, bo przecież te teksty są dostępne w jednym miejscu na blogu, ale może akurat byłoby to przydatne?

      • wiesz co, za każdym razem dziwię się, ile jest książek o zdrowym odżywianiu, ile jest blogów, ile informacji – często powielających się. a mimo to ludzie pragną kolejnych postów na ten temat, szukają nowych fanpage’y dot. zdrowego stylu życia.

        Twój blog też jest na to dowodem, że łakniemy (jakkolwiek to nie brzmi w przypadku odchudzania) wiedzy 🙂 wydaje mi się więc, że takie kompedium wiedzy w formie ebooka byloby fajnym rozwiązaniem. trzymam kciuki!

  • Gorszy dzień mam od jakichś 2 lat. Jak przytyłam, zaczynając leczyć niedoczynność tarczycy. Od tamtej pory robię cuda wianki i nic, waga ani drgnie – chyba, że w górę. Teraz jeszcze lekarz mi powiedział, że mam coś takiego jak Zespół Jelita Drażliwego. Jedyne profesjonalne jadłospisy to Twoje, czułam się lepiej, ale waga w miejscu. Do tego był rowerek stacjonarny. Już się zaczynam godzić z tym że mi się nie uda. Czuje się, jakbym byłam babką, w podeszłym wieku. Tylko każdy mi mówi, jak mu łatwo szło odchudzanie w moim wieku. Zaczynam już nawet wątpić, że ktoś może mi pomóc.

  • Widzę w Twoich propozycjach menu również odżywki białkowe, jest szansa na post o odżywkach właśnie, brać czy nie, wspomagać się…. ? Jestem totalnym laikiem w tej kwesti a propozycja na rynku sporo, na co zwracać uwagę, może jakąś polecasz ?:)

    • Będzie post w ciągu 3 tyg 🙂 (jeśli już jesteś zdecydowana to polecam Weidera czekoladowego – smakuje jak shake z maka :D)

  • „Pierwszym celem będzie zrzucenie nadmiarowych kilogramów, a wraz z kolejnymi miesiącami spędzonymi na zdrowym stylu życia pojawią się nowe.”
    Ale ja nie chcę nowych kilogramów! 😛

    • Hahahah :D. Tak to jest jak nie chce się przeczytać własnego tekstu, przed naciśnięciem publikuj 😉

  • ja mam dziś zupełnie inną prośbę – jestem w ciąży :)) ale nie o tym do końca.. zrobili mi badania i wygląda na to że mam zbyt wysoki cukier i moge nabawić się cukrzycy w ciąży do czego nie mogę dopuścić.. czy mogłabyś polecić mi jakąś książkę/materiały/gotowe przepisy na diete cukrzycową? tak, żebym ani ja, ani moje maleństwo, nie będziemy mieli żadnych problemów?? 🙂 Będę ogromnie wdzięczna za jakiekolwiek rady!! 🙂

  • Ja schułam już 11,5kg w 4 tygodnie . Sprawdźcie Acai: http://goo.gl/d170yf Polecam bardzo!! Ania.

  • Co sądzicie o doborze aktywności fizycznej podczas schodzenia z dużej nadwagi? Mam do zrzucenia 30 kg i zastanawiam się czy ćwiczyć np. z Chodakowska (skalpel, secret, na inne nie pozwala mi forma fizyczna), czy darować sobie rzezbienie mięśni i wziąć się za jakieś kardio (bieganie, orbitrek, rower, zumba), a rzeźbić dopiero po schudnieciu? Bo przyznam, ze od jakiegoś czasu ćwiczeń skalpel i secret i czuje ze jestem w lepszej formie, jestem silniejsza, sprawniejsza, mam mniejsza zadyszke na schodach i brzuch wydaje się mniejszy, ale raczej nie trace na wadze. Od niedawns dołączyłam do treningu 1 h orbitreka i od razu widze efekty na wadze, czuje się tez lżejsza , ale kiedy skupisk się na samym kardio, czuje spadek sily w mięśniach i zastanawiam się, czy darować sobie Chodakowska i przerzucić się całkiem na kardio, czy nadal łączyć te dwa rodzaje ćwiczeń. Z Chodakiem robię trochę na siłę i mi się nie chce, muszę się trochę zmuszać. Wole odpalić TV i jeździc sobie na orbitreku, jest to o wiele przyjemniejsze, tylko szkoda mi trochę tej kondycji, która udalo mi się wypracować z Chodakiem. Co się bardziej opłaca?

  • schudłam chodzac 3 razy w tygodniu na siłownie, wspomagałam tez przemiane materii suplementem be slim 3

  • Jestem na diecie już od jakiegoś czasu, a raczej należałoby powiedzieć nie na diecie ale zmieniam swoje nawyki żywieniowe, ale czytając ten post bardzo pozytywnie się zmotywowałam do jeszcze większej wytrwałości i trzymania się nowych zasad.
    http://high-level.com.pl/

  • Witam, po drugiej ciąży został mi balast w postaci 15 kg i mimo, iż karmię piersią on walce nie zmalał. Postanowiłam zabrać się za siebie, pierwsze podejście totalnie spalone. Zaczęłam biegać, robiłam to tydzień, zero zadowolenia z tego, więc poległam. Teraz podeszłam do tego ze spokojem i postanowiłam nie forsować się psychicznie oraz nie stresować się byle czym, a przede wszystkim nie wymagać od siebie nie możliwego. Zmieniłam dietę, zaczęłam jeść o tych samych porach, no i ćwiczę godzinę dziennie. Turbo spalanie plus ćwiczenia na brzuch. Wezmę sobie także do serca pani rady.

    • Pani Aniu, z komentarza płynie abrdzo ważny wniosek: trzeba podchodzić do tematu tak, żeby jak najwięcej podejmowanych działań sprawiało Pani przyjemność. To najprostsza i najskuteczenijsza metoda, dzięki której zyskuje się systematyczność i sumienność, a to wszystko składa się na super efekty sylwetkowe. Życze powodzenia!

      Jeśli uzna Pani, że potrzebuje dodatkowej pomocy i wiedzy, proszę zapoznać się z moim kursem online: http://www.korepetycjezodchudzania.pl/

  • U mnie podstawą była dieta i trening z trenerką personalną. Dopiero zaczęło przynosić efekty. Może jednak nie być łatwo znalęźć odpowiednią osobę do pomocy, dlatego polecam kilka porad: http://trenerpersonalny-poznan.pl/2017/06/13/trening-personalny-jak-wybrac-trenera-personalnego/

  • Czy zmuszasz się do wieczornego mycia zębów?

    Yhm.

    Właśnie tak oczywiste powinno być dla Ciebie 10 proponowanych przeze mnie nawyków.

    Ale nie jest.

    • Widocznie powtórzyłaś je dotąd za mało razy.

  • Hej. Proces chudnięcia jest długotrwały i wymaga wiele cierpliwości. Zdarzały się nam przypadki osób, które równie szybko jak schudły, wróciły do pierwotnego stanu, lub nawet wyglądały gorzej. Nie wierzymy w diety cud, szybkie efekty lub inne cuda. Tylko zrównoważona i zbilansowana dieta może przynieść pożądane efekty

  • ekstra! grupa się przyda, psst psst – to już kolejny tydzień z Twoimi jadłospisami 😀

Ta strona używa ciasteczek.
Dowiedź się więcej.
Ok!
Ostatni dzień promocji! -25%sklepie z kodem CZARNYPACZEK25
×