Blog

powrót
Wróć
01.08.2022

Czy owsianka instant jest zdrowa? Recenzja owsianki z kubeczka z Lidla

Dietetyka
--
owsianka instant, płatki owsiane, porady, produkty z lidla, recenzja
gotowa owsianka z Lidla

Owsianka instant – czy to produkt godny polecenia? Na początku muszę zaznaczyć, że nie przepadam za określeniami: ZDROWE i NIEZDROWE. Dzielą one żywność na tą “dobrą” i “złą”, co potem może mieć wpływ na zero jedynkowe podejście i restrykcje żywieniowe. Zupełnie niepotrzebnie! Lepiej określać je jako bardziej i mniej wartościowe, bo dajmy na to pizza*, może nie jest “zdrowa”, ale zdrowo ją czasem zjeść dla przyjemności i luźnej głowy (* wstaw tutaj ulubiony mniej odżywczy produkt/danie, którego nie chciałabyś sobie odmawiać).

A więc sprawdźmy, czy owsianka instant z Lidla jest wartościowa.

Owsianka instant z kubeczka Crownfield – recenzja

  • Jedynie 5 składników: płatki owsiane, odtłuszczone mleko w proszku, chipsy kokosowe, nasiona chia i nasiona amarantusa.
  • Bez dodatku cukru i suszonych owoców – niższa zawartość cukrów prostych niż większość gotowych owsianek (8,5 g cukrów prostych/100 g).
  • Z porcją 70 g dostarczysz 280 kcal, więc jeśli chcesz mieć bardziej sycący posiłek, możesz dodać do owsianki skyr zwykły lub pitny i owoce.
  • Jedno opakowanie owsianki to 13,1 g białka – całkiem dobrze jak na taki produkt. Jego ilość możesz podbić skyrem lub zwykłym jogurtem naturalnym. Będzie to korzystne dla osób z insulinoopornością i innymi zaburzeniami gospodarki węglowodanowej.
  • Jeśli masz możliwość, dodaj świeże lub mrożone owoce. Cenne witaminki i sezonowe smaki zawsze mile widziane.
  • Owsianka jest oznaczona jako “BIO”. Jednak nie warto się sugerować takim oznaczeniem na zakupach. Cukier biały też może być bio, ale czy to oznacza, że jest lepszy? Nie bardzo.

Przypominajka:

Tak, można przygotować owsiankę w domu i wziąć ją na wynos.

Oczywiście, można zrobić swój własny mix, włożyć do pudełka, zalać w pracy mlekiem/wrzątkiem i zjeść z dodatkami.

Jasne, można dużo, ale nie zawsze jest czas, zasoby, możliwości. I wiesz co, to zupełnie normalne!

Werdykt: Spoko opcja na szybkie drugie śniadanie/posiłek w pracy (z dostępem do wrzątku). W miarę możliwości dodaj świeże owoce i jogurt, aby stworzyć pełnowartościowy posiłek.

Skąd?: Lidl

Cena: 2,84 zł/70 g

Makro (na kubeczek 70 g):

  • kaloryczność: 280 kcal
  • białko: 13,1 g
  • tłuszcz: 8,8 g (w tym nasycone kwasy tłuszczowe 5,1 g)
  • węglowodany: 33,9 g (w tym cukry 8,5 g)
  • sól: 0,27 g

Korzystacie czasem z takich gotowych opcji owsianek? Lubicie je? 🙂 A może wykorzystujecie płatki owsiane do innych dań? Podpowiadamy, co można wyczarować z takich płatków, bo przecież nie samą owsianką człowiek żyje!

Autor wpisu

Diety z marketów

Spodobał Ci się ten wpis? Obserwuj konto @dietyzmarketow na Instagramie - nad treściami czuwają dwie dietetyczki Monika Ciesielska i Weronika Kolasińska. Uczymy jak robić trochę zdrowsze zakupy w dyskontach

Komentarze

Komentuj jako gość:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

lub