Blog

powrót
Wróć
25.02.2020

Jak łatwiej schudnąć? Sprawdzone metody uczestniczek Pozytywnego Odchudzania

Dietetyka
--
diety z marketów, facebook, grupa wsparcia, porady, pozytywne odchudzanie

Dziewczyny z naszej facebookowej grupy Pozytywne odchudzanie z drlifestyle.pl, 10 lutego dołączyły do projektu pod tym samym hasłem. Pozytywne Odchudzanie to strategia, która nie tylko pozwala, ale wręcz zachęca do ułatwiania sobie życia, a co za tym idzie – sprawia, że odchudzanie przestaje być sprawą wagi ciężkiej.

Już samo trwanie w deficycie kalorycznym wymaga sporo wysiłku! Zamiast utrudniać sobie życie na starcie…

…skup się na tym, co najważniejsze* w procesie odchudzania. A żeby trwanie w deficycie było możliwe, czasami trzeba sobie ułatwić życie.

Zapytałam dziewczyn, co najbardziej ułatwia im życie na redukcji i pomaga schudnąć generując deficyt kaloryczny. Wyszła z tego nie lada skarbnica sprytnych trików i patentów, dzięki którym trwanie w deficycie kalorycznym jest łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Może wśród złotych porad odkryjesz metodę, która wyjątkowo zadziała u Ciebie? Czasem pomocne rozwiązania są na wyciągnięcie ręki – a jak dobrze wiemy, nieraz najciemniej pod latarnią!

* pozostałe kwestie też są ważne, ale same dobrze wiecie z doświadczenia czym się kończy próba ogarniania wszystkiego na raz. Trzeba podejść do tematu inaczej niż zwykle – od ogółu do szczegółu. Resztą zajmiemy się później, gdy oswoisz się z samym deficytem .

Jak łatwiej schudnąć? Ułatwiacze odchudzania w praktyce – to działa!

Dobry plan to podstawa

Planowanie gotowania. Bez tego na pewno wszystko się zawali, żaden spontan nie opłaca się na diecie

Edyta

Mi poza gotowaniem i szykowaniem posiłków pomaga wpisywanie ich w fitatu 'z góry’. Czyli dziś wpisuje wszystko co zjem jutro. Wtedy już nie mam gdzie wtrącić głupot i jakoś bardziej trzymam się planu

Aleksandra

Ja zawsze robię obiad na 2 dni, który sam w sobie jest łatwy – kasza/makaron/ryż i do tego mrożone warzywa i jakiś sos, jest dużo warzyw, szybko się robi i mega sycące. A śniadanie robię wieczorem: pieczona owsianka i są to 2 porcje, na śniadanie i drugie śniadanie w pracy. Kolacja się gotuje, jak biorę prysznic

Paulina

Naczynie żaroodporne to błogosławieństwo, wrzucasz, co ci się nawinie i działa z rybą i mięsem i piecze się sam

Marcelina

Gotowe 2-3 plany dniowe z fajnym jedzeniem i zawsze pod to składniki – tym sposobem mam załatwione. (…) [Noszę] ze sobą karteczkę i ołówek, żeby zrobić szybka listę składników, żeby zrobić zakupy uzupełniające. Codziennie wieczorem lub w pracy taką karteczkę uzupełniam – u mnie nie sprawdzają się jedne wielkie zakupy raz w tygodniu, zatem co 2 dzień robię mniejsze i tak się kręci, bo największa zmora w odchudzaniu dla mnie były właśnie brak składników, pomysłu na jedzenie

Małgorzata

Planowanie posiłków to jedno, ale zawsze muszę myśleć o tym, że zawsze mam wybór – inaczej wpadam w panikę. Screenshoty z kaloriami różnych posiłków, jak np. marketowe pieczywo

Paulina

Ja zapasy robię już latem i teraz mam np. całą zamrażarkę owoców i warzyw. Jeżeli potrzebuje to po prostu wyciągam i tak aż do lata

Karolina

Zawsze wieczorem przygotowuję obiad na następny dzień lub na dwa dni. Przy małym dziecku i pierdylionie spraw do załatwienia, które wyskakują jak z kapelusza magika taki obiad, który czeka w lodówce to dla mnie błogosławieństwo

Agnieszka
planowanie posiłków

Planowanie posiłków to must have. Bez tego jem co popadnie. I Fitatu – nawet jak mam najgorszy dzień w życiu (a takie się zdarzają) wprowadzam w Fitatu WSZYSTKO. Każde ciastko, czipsiki. Bije po oczach, więc się opamietuję

Aneta

Mi pomaga gotowanie zdrowych obiadów na kilka dni, wtedy wracając z pracy jem pożywny obiad, a nie zajmuje brzuszka zachciankami w szale głodowym 🙂

Ewa

Ja teraz korzystam z Diety Lidlowej Dr Lifestyle, ale zanim skorzystałam z tego udogodnienia, raz na tydzień przygotowywałam sobie własny szkic planu żywieniowego wraz z listą zakupów. To bardzo dobrze wpłynęło nie tylko na organizację zdrowych posiłków, ale też na portfel

Aga

Gotowce i plany awaryjne na (nie tylko) czarną godzinę

Czasami wracam tak zmęczona z zajęć, że nie mam siły robić nawet zaplanowanych posiłków – wtedy życie ratują warzywa na patelnię, zawsze mam je w zamrażarce

Karolina

Ja polecam gotowe dania Proporcja- dostępne w rossmanie, niedrogie że świetnym składem i długim okresem ważności 🙂

Paulina

Ja uwielbiam gotowe zupy z Lidla, jak zjem taka to jestem najedzona, a mają małą kaloryczność

Agata

Mieć pod ręką zawsze coś zdrowego, sycącego, co można zjeść w przypadku, gdy najdzie nas chętka. Banana, kiełbaskę, własnego zrobionego batona musli. Mieć poporcjowane i zamrożone składniki na . szybką zupę, sos, warzywa itd. Nie trzymać słodyczy w domu.

Marcelina

Vegan ready meal z Lidla z tygodnia bio – gotowiec totalny, ale super skład i smak. Na tej samej zasadzie kaszetki z bounduelle ( ale smakowo nie dla mnie)

Paulina

Zupy z biedronki, są przepyszne, bardzo treściwe i większość z nich nie ma dodanego cukru. Często w promocji 3 w cenie 2, wychodzi wtedy jakieś 2,75 zł (około) za jedną zupę

Paulina

Kod rabatowy -15% na diety z marketów: BEDZIEDOBRZE

Psst…! Dobrym wsparciem w walce o deficyt kaloryczny może być też z góry zaplanowany, smaczny jadłospis! Właśnie na zdrowych, tanich i łatwo dostępnych produktach z marketów bazują moje diety: Jadłospis z Biedry i Dieta Lidlowa.

Z góry ułożone jadłospisy są nie dla ciebie? Skorzystaj z nich jako z dobrze zbilansowanej bazy inspiracji!

zdrowa zupa krem

Zawsze znajdzie się u mnie jogurt naturalny, pieczywo pełnoziarniste, warzywa i owoce, mięso w zamrażalniku poporcjowane na mniejsze kawałki więc łatwiej wtedy o zdrowy posiłek gdy nie ma pod ręką np obiadu

Agnieszka

Mam w domu zawsze żelazny zapas podstawowych produktów: jogurt naturalny, pomidory, ogórki, ser feta, sałatę (ja lubię bardzo roszponkę), grana padano, jakieś mleko roślinne i mrożone owoce, płatki owsiane, puszkę pomidorów. W momentach kryzysu – jak teraz, kiedy siedzę w domu – da się z tego wyczarować bardzo smaczne jedzenie

Karolina

Dokładnie tak samo u nas 🙂 Dodatkowo pesto/pasta z kaparów, dobrej jakości makaron, jajka, wrapy pełnoziarniste, zawsze tez mrożę sobie po trochu cieciorki/fasoli czy ugotowanych kasz, można dorzucać nawet do sałatek

Magdalena

Jak mam ochotę na słodycze to piję kakao i karob ze słodzikiem

Anna

Obrane wcześniej warzywa typu marchewka, umyta i pokrojona papryka, „odliczone” orzechy, mrożone mixy warzyw i owoców do obiadu lub na koktajle

Joanna

W ramach szybkich prawie gotowców mam zamrożone marchewkę seler pietruszkę pokrojone w półplasterki i słoiki z przecierem ogórkowym. Mniam.

Agnieszka

Mrożonki, dania z Pana Pomidora, piwko bezalkoholowe zamiast tego procentowego, jogurt gesty zamiast śmietany, w sernikach nie dodaję masła do masy serowej. Na wakacjach woda gazowana z lodem i cytryną, żeby nie ładować pustych kcal winem czy drinkami (alko też piję, ale wtedy z o wiele mniejszą częstotliwością)

Angie

Lubię sałatki z bulgur z Lidla. Szybkim posiłkiem jest dla mnie fritatta albo ostatnio pomieszane jajka z twarogiem i rozgniecionym bananem i jako omlet na patelnię

Ania

Ja przygotowuje sobie pudełka z pokrojonymi warzywami, których najczęściej używam, np. marchewka, papryka, cebula, przesmażone pieczarki 😉 później dodaje do omletów, jajecznicy i zrobienie śniadania rano jest dużo szybsze 🙂 Można pójść też o krok dalej i ugotować wcześniej ryż, makaron itp.

Martyna

Dla osób wege (I NIE TYLKO) polecam nowe „burgery” i „klopsy” z Dobrej Kalorii (…). Są super smaczne – podsmaża się na patelni bez tłuszczu. Do tego makaron, sos pomidorowy i bum! Mamy białko, węgle i tłuszcze. A makron i pomidory w puszcze mam ZAWSZE w domu

Kamila
pomysły na proste i zdrowe posiłki

Warto mieć też w domu takie produkty, z których można szybko, bez zastanowienia się i większego wysiłku przygotować zdrowy posiłek. To takie dania, do których jestem przyzwyczajona i nie muszę zaglądać w przepisy, żeby je przygotować i gdy nie wyjdzie nic z planów na przygotowanie czegoś bardziej zaawansowanego. Korzystam z nich, gdy np. przedłuży mi się w pracy. W moim przypadku takie produkty to serek grani, zapasowa zupa, makaron pełnoziarnisty, płatki jaglane, ciecierzyca w słoiku, jajka, paczka warzyw mrożonych

Aga

Kiedy mam przed sobą dzień/tydzień masakrę, biorę dietę pudełkową. Wiem, że nie jest to najtańsze rozwiązanie, ale jestem dla siebie ważna, dlatego wiedząc, że będzie mi ciężko, kupuję sobie czas i spokojną głowę

Justyna

Jak chcę coś słodkiego, robię owsiankę z daktylami i masłem orzechowym, mam zapas jogurtów „pure” z biedronki w lodówce – do tego banan lub garść orzechów i przekąska gotowa

Asia

Wspieracze w walce z głodem i podjadaniem

Butelka z filtrem do wody zawsze przy sobie, na głód słodyczowy mega dobrze działa galaretka z owocami i w dodatku syci, często też głód słodyczowy potrafi zastąpić gorąca herbata z miodem i cytryną

Kinga

Gotowe mrożonki obiadowe, owoce mrożone, zawsze coś mam, gdy nie ma czasu robić obiadu, butelka wody przy sobie, na chęci słodkości mam parę zdrowych batoników w szufladzie gdy już naprawdę chce mi się słodkiego

Iwona

Dodaje tartą cukinię do owsianki 🙂 micha bardziej pełna a kalorii mniej

Marta

Pokrojone owoce do pracy jako przekąska kiedy kuszą słodycze, a nie ma czasu na obieranie. Herbaty smakowe wieczorem, kiedy kusi pyszne winko – z tego to już zrobiłam rytuał, mam specjalny czajniczek i różne herbaty

Sylwia
pomysł na szybką i zdrową przekąskę - krojone owoce

Na czarną godzinę podjadania suszone śliwki albo daktyle, czajniczek z podgrzewaczem z pysznymi herbatkami, skyr posypany kakao na wielką chcicę, ostatni hit sucharki z hummusem hand made

Ola

Piję 10 szkl. wody, dodaję surowe warzywa: marchew, papryka lub ogórek do posiłków

Asia

Wsparcie w zdrowych nawykach

Rozwiązałam problem picia wody. Mam taki 0,5 l bidon przez co łatwo mi kontrolować ile wody wypiłam. Zazwyczaj wypijam 2 l, po pół litra między posiłkami. Woda smakuje mi jedynie z bidonu

Agnieszka

Moim patentem jest zero rzeczy 'jak zachce mi się słodkiego’. Żadnych batoników (nawet domowych czy fit), orzechów w zapasie. Bo wiem że zeżrę zanim pomyślę 🙂

Aneta

Opaska sportowa bardzo się przydaje przy mierzeniu ilości kroków

Anna

Mi bardzo pomaga posiadania psa 🙂 dużo ćwiczę ale mam pracę siedzącą. Odkąd w moim domu zamieszkał psiak liczba kroków robionych w ciągu dnia skoczyła od mniej więcej 7 tysięcy do 15 tysięcy 🙂

Aleksandra
aktywność spontaniczna - spacery z psem

Zawsze wybierać zdrowsze i mniej kaloryczne z tego, co dostępne – Marta

Parowar i lidlomix – wrzucasz, co masz i się robi samo lub prawie samo. (…) Opaska liczącą kroki i „medale” za liczbę kroków. Kalendarz z zaznaczonymi dniami „dobrymi” (ćwiczeniowo jedzeniowymi) – tylko dobre, na zielono lub na ulubiony kolor

Joanna

#SchodamiNieWindą i „zanim mózg się obudzi”, czyli sprytne podejście do aktywności

Co do aktywności to więcej spacerów z psem!

Marta

Spacery super sprawa, ja dziś oprócz treningu nadreptałam prawie 8 km, a niby nic bo to tylko kilka przystanków wcześniej tu, potem znowu kilka w drugą stronę i mgnieniu oka nie wiadomo kiedy prawie 8 km

Karolina

Aktywność fizyczna z rana bo wieczorem już sił brak 🙂

Magda

Treningi zazwyczaj robię rano bo później po całym dniu nie bardzo się chce 😉

Iwona

Klasyczne schodami, a nie windą

Agata

Zajęcia taneczne, bo wtedy się dobrze bawię ( coś ala impreza :P)

Paulina

Pieszo do pracy i z powrotem (czasem z zakupami w plecaku). W moim przypadku to prawie 5 km w jedną stronę

Magdalena

Po pracy do auta inną drogą 15 min

Ola

Żeby robić do 10 tys. kroków w tak brzydkie dni jak teraz, chodzę w miejscu przy oglądaniu serialu

Ania
aktywność spontaniczna - schodami nie windą

Ćwiczę z planem Marty Hennig przed trasą, ale jak nie mam głowy do ćwiczeń to wskakuję na orbitrek, żeby choć pół godziny poćwiczyć przy muzyce lub serialu wtedy szybciej leci 🙂

Asia

Kupiłam kamerkę do konsoli i grę just dance. Tańczę sobie z 7letnimi córkami od czasu do czasu. Śmiechu i zabawy co nie miara a i kalorie naprawdę w pokaźnej ilości można spalić 😉

Patrycja

Prościej najczęściej znaczy lepiej – również w odchudzaniu

Powyższe porady to strategie, do których dziewczyny z grupy Pozytywne Odchudzanie doszły same lub zainspirowane działaniami innych. Jeśli sama masz dość utrudnień w odchudzaniu, zapisz się na listę oczekujących na Korepetycje z Odchudzania.

Wypróbuj KzO przed zakupem!

Zapisz się do newslettera by otrzymać darmowe fragmenty kursu KzO

  • Korepetycje z odchudzania to mój najlepszy, najbardziej kompleksowy produkt dla osób chcących schudnąć. 
  • przez 3 dni będziesz otrzymywać fragmenty lekcji i będziesz na bieżąco z nowościami i promocjami na produkty ułatwiające trochę zdrow(sz)e życie
  • Wideo, podcast albo rozdział książki – możesz uczyć się tak, jak lubisz. Jeśli uznasz, że to kurs dla Ciebie, będziesz mogła kupić pełną wersję z dużą zniżką.
  • Wstrzymaj się z ewentualnym zakupem do trzeciego maila! 😉
  • Zero spamu!

Do zobaczenia!

A jakie są twoje ulubione metody na łatwiejsze życie na redukcji?

Autor wpisu

Monika Ciesielska

Dietetyczka, psychodietetyczka, promotorka "Pozytywnego odchudzania", autorka bestsellerów: książki "Bez liczenia i ważenia" oraz Diet z marketów.

Komentarze

Komentuj jako gość:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

lub
  • Nie tyle myślę, zanim zeżrę, ile wyobrażam sobie, że to żrę i wtedy zanim wsadzę to do gęby, wiem, że (jeśli) w zasadzie to nie mam na to coś ochoty, że to tylko łakomstwo. W ten sposób ograniczyłam słodycze do tego stopnia, że prawie ich nie jem. Nie dlatego, że się hamuję, ale dlatego, że np jedna kostka czekolady mi wystarczy, czasem dwie, ale przy trzeciej na bank mnie już zemdli 😉

  • Fajnie, właściwie to chyba każdy ma podobne sposoby- czyli główna zasada to szukać pretekstów do aktywności, i zawsze mieć w zanadrzu coś zdrowego do szybkiego zjedzenia 🙂
    @Moniko, mam pytanie o Korepetycje z odchudzania- co, oprócz wsparcia grupy FB (z którego nie korzystam) straciłabym, realizując kurs teraz, nie czekając do października aż wystartuje kolejna edycja?
    Korzystajac z okazji, dziękuję za smaczną dietę (biedronkowa, wege, 1400 kcal :)).
    Pozdrawiam

  • Ja ćwiczę 40 minut dziennie i zdrowo się odżywiam. Ostatnio też piję dużo wody i herbaty – https://big-active.pl/produkty/herbaty-czarne-aromatyzowane/ Staram się unikać słodyczy chociaż czasami zdarzy mi się zjeść cukierka lub kawałek czekolady.